NEférProgres - PARKOVACÍ POPLATOK vyberie desiatky mil. Eur a POKRAČUJE PLNOU PAROU VPRED.

Autor: Ján Mrva | 24.5.2019 o 12:31 | (upravené 21.6.2019 o 15:23) Karma článku: 10,00 | Prečítané:  22399x

PROGRES - Parkovanie POKRAČUJE A SCHVÁLIA HO stoj čo stoj, aj cez KOLENO, veď do volieb je ďaleko a plná mestská pokladňa sa zíde, ale nie od štátu, ale od platiteľov parkovacieho poplatku, ktorí AJ TAK väčšinou NEZAPARKUJÚ

Bratislavčania zas treba zopakovať na úvod, že vieme, že parkovaciu politiku TREBA a preto sa aj   9 rokov pripravuje a má už z 2016 schválené VZN a mohla by platiť a bola by 3 x LACNEJŠIA ako táto NOVOnavrhovaná  novozvoleným vedením mesta  

VEREJNÝ TLAK ZABERÁ! VĎAKA TOMU MÁME ASPOŇ ZOPÁR POZLIEPANÝCH A ÚČELOVO PODANÝCH DÁT Z KTORÝCH VYCHÁDZALI.

Tak sme sa KONEČNE 22.5.2019 po viac ako mesiaci  domáhania sa vyčíslenia výnosov a nákladov na prezentácií v Starej tržnici boli v jej priebehu zverejnené a na web mesta zavesené konečne nejaké dáta ( asi aby sme nemali čas sa na diskusiu pripraviť) .

Smutné je, že treba vyvinúť najskôr verejný tlak , občianskych aktivistov - blogerov a až potom sa vedenie mesta odhodlá zverejniť čo dovtedy pred občanmi mesta tajilo.

 

Kto chce prispieť k zlepšeniu navrhovanej PARKOVACEJ POLITIKY môže podpísať HROMADNÚ PRIPOMIENKU: https://www.peticie.com/hromadna_pripomienka_k_navrhu_vzn_bratislavy_o_doasnom_parkovani_motorovych_vozidiel_a_tatute_mesta?a=2&fbclid=IwAR2w2eTFyLVbRIp4GHuPu7vHDhJaHMj6t5EtHA4c7QTxFtBkPenLPcfEq_Y

Čo sme sa dozvedeli z dát?

Uvidíte ako tendenčne a účelovo sú v mestskej prezentácií na webe poskladané jednotlivé fakty z rôznych starých, starších i novších zdrojov a aj ako boli prezentované, aby nevzbudzovali pohoršenie, ale pôsobili navonok puncom akože "ODBORNOSTI"   https://bratislava.sk/sk/bratislava-potrebuje-ferove-parkovanie?fbclid=IwAR31lO5gNbVtQSKfmEC2cKj_77qOJRDH4LURhq_ke6U70BjF5TbsLb48k_U

V meste je 198 310 bytov v bytových a rodinných domoch, žije tu  podľa ŠU SR 432 864 ľudí s trvalým pobytom vieme , že na mestských častiach ich bolo už pred 3 rokmi 475 tis podľa REG OB (registra obyvateľov dnes ich bude viac ako 480.tis). Na Dopravnom inšpektoráte Bratislava je evidovaných 311.tis automobilov a 16 tis motoriek a  v audite Deloittu je uvedené, že je v meste SPOLU  84. tis parkovacích miest.

Ďalej zo zdroja ŠU SR uvádzajú, že v roku 2017 malo v Bratislavskom kraji 171 464 domácností  auto, čo je 70% domácností  a na Slovensku celkovo 66,5%, ale zároveň uvádzajú  zo zdroja UGD - územný generel dopravy z roku 2015 teda starý údaj , že v Bratislave je až 36% domácností bez auta.                                       Nejako to aj Vám nesedí?

Keď v Ba kraji ho nemá 30% domácností na Slovensku 33,5% a tak ako je možné , že v hlavnom meste ho nemá 36%??? Trend je rastúci a áut pribúda, veď len v našom kraji za 2 roky od 2015 do 2017 narástol počet domácností s autom o 4%. Realitou teda je, že v domácnosti nemá 36% - 8% teda len 28% domácnosti a podľa mňa je to ešte menej.

No a na základe aj takýchto neaktuálnych údajov a aj množstva odhadov sa prišlo k predpokladaným veľkým a aj tak dosť podhodnoteným výnosom mesta a mestských častí.

Nezrovnalostí a nesúladov v tom koktaily podkladov čo nám namiešali je dosť. 

Primátor v Starej tržnici uviedol ( 2h 11min https://www.youtube.com/watch?v=6p7QtExflqQ&fbclid=IwAR3T7t6wovauDQSSEv5WUSMWi8gdUc4CjB0DA5Gccvx3wGXyBHkXf_4YLSg ), že z 4 veľkých mestských častí Pe, Ru, NM a SM, mesto a mestké časti získajú z výnosov 7 mil Eur z rezidentských kariet  a 13 mil Eur z hodinového parkovania a ešte chýbajú výnosy za kartu návšteva a  abonentské karty,  ktoré sú za tisíce Eur, ale nevedia koľko to bude no predpokladajme, že ďalšie milióny a tie by boli zväčša od mimobratislavčanov a  s nimi by bolo treba začať čo najskôr a nie s Bratislavčanmi. 

Dokopy teda predpokladajú 24 mil EUR + NEvyčíslené MILIÓNY Z ABONENTSKÝCH KÁRT. MESTSKÁ POKLADŇA SA POTEŠÍ AJ JEJ SPRÁVCOVIA.

Pozrite si v tabuľke ekonomický model,  tu je  link:

 https://bratislava.blob.core.windows.net/media/Default/Dokumenty/PP_fin_model_komisie_20190522.pdf a sami si spočítate koľko v skutočnosti predpokladajú aj zo zlých údajov napočítané predpokladané príjmy a prídete na to, že by mesto malo získať 16,7 mil Eur z 10mestských častí a mestské časti 7.3 mil Eur spolu z rezidenčných kariet a z hodinového parkovania, ktoré je výrazne výnosnejšie a preto aj chcú mestské časti pomere delenia  70:30 ako už bolo dohodnuté  a nie 85:15 ako sa navrhuje v Dodatku Štatútu.

Pozrite si podrobnejšie ako starostka Starého mesta p. Zuzana Aufrichtová  oprávnene hovorí o tom, že Parkovacia politika je o peniazoch a ako je to pri prerozdelovaní výnosov z hodinovej sadzby https://www.facebook.com/zuzana.aufrichtova/posts/10219489339565667 . Podotýkam, že v Prahe sú všetky výnosy delené medzi mesto a mestské časti v pomere 50:50 . 

ZÁVEROM TROCHA POUVAŽUJEM NAD TÝM ČO ASI BUDE NASLEDOVAŤ

PROGRES-Parkovaním Vás ZAVÁDZAJÚ a aj tak si ho SCHVÁLIA stoj čo stoj, aj cez KOLENO, veď do volieb je ďaleko a plná mestská pokladňa sa zíde, ale nie od štátu, ale od platiteľov parkov. poplatku, ktorí AJ TAK väčšinou NEZAPARKUJÚ. 

Dá sa predpokladať, že v prípade  prijatia VZN aj Dodatku Štatútu podajú mnohí občania podnet na prokuratúru , ale možno aj na Ústavný súd.

Tento zhon a chaos v procese s akým sa na prijatí tak zásadných zmien v Bratislave pracuje na magistráte je neadekvátny dôležitosti tejto významnej TÉMY, ktorá sa dotýka  všetkých občanov mesta s trvalým pobytom, alebo tu pracujúcich.

Už dnes by sa dal proces prijímania Dodatku Štatútu napadnúť na prokuratúre, lebo nie je v súlade s jej vlastným Štatútom BRATISLAVY za nedodržanie lehôt a formy, ktoré predpisuje a svedčí o diletantizme, neskúsenosti a neprofesionalite magistrátu na ktorú môžu doplatiť práve BRATISLAVČANIA.

Samospráva musí pracovať v zákonnom rámci a právne v poriadku a dodržiavať lehoty a procesy inak to môže skončiť celé tak neslávne ako v Košiciach.   https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/1946257-mesto-kosice-sa-sporilo-o-parkovanie-so-spolocnostou-eei-sud-rozhodol-v-prospech-firmy?fbclid=IwAR2zoWK_d6o7lp2VJf893o049C70a4Ixrb1p1KhcTatObymt23pxVgI6xlI

Nie , netreba sa až tak ponáhľať, ako maratónec viem, že treba myslieť aj na ÚSPEŠNÝ ZÁVER a aj slovenské príslovia hovoria "Práca chvatná málo platná, či dvakrát meraj a raz rež" a to platí aj pre Valloteam, alebo žeby to neplatilo PRE nich a oni by nechránili záujmy nás občanov Bratislavy?  

Kto chce prispieť k zlepšeniu navrhovanej PARKOVACEJ POLITIKY môže podpísať HROMADNÚ PRIPOMIENKU: https://www.peticie.com/hromadna_pripomienka_k_navrhu_vzn_bratislavy_o_doasnom_parkovani_motorovych_vozidiel_a_tatute_mesta?a=2&fbclid=IwAR2w2eTFyLVbRIp4GHuPu7vHDhJaHMj6t5EtHA4c7QTxFtBkPenLPcfEq_Y

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Stĺpček šéfredaktorky

Prečo si priznávajú právo na odpoveď namiesto toho, aby chránili novinárov

Politik nemá médiá kontrolovať.

CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme ti, Boris Kollár!

Vláda Smeru už mohla byť minulosťou, ale úžasná politická intuícia Borisa Kollára ju zachránila.


Už ste čítali?