Začala sa parkovacia nenávisť medzi občanmi Bratislavy?

Autor: Ján Mrva | 10.5.2019 o 11:19 | (upravené 14.5.2019 o 15:34) Karma článku: 10,01 | Prečítané:  25469x

Krátky pocit z úvodných debát primátora, starostov a občanov o parkovacej politike v Bratislave ako úvod do polemiky na zlepšenie nimi predloženého návrhu čo je 3x drahší pre bratislavčanov ako 8 rokov pripravovaný .

           Bratislavčania najskôr si treba naliať čisté víno do pohára a teda fakty na stôl. V Bratislave je na dopravnom inšpektoráte evidovaných 311.tis áut, 16.tis motoriek a podľa neslávne utajovaného auditu parkovania f. Deloitte necelých 84.tis parkovacích miest. 

   Teda 4x viac áut ako parkovacích miest. Mesto, bývalí primátori a poslanci už roky hľadajú aké sú možnosti na riešenie tohto stavu, tak, aby to nebolo nevýhodné pre väčšinu obyvateľov Bratislavy? Pripomínam téma je aktívna a aktuálna najmenej 8 rokov a v roku 2013 boli schválené Zásady parkovacej politiky za Ftáčnika a za Nesrovnala aj VZN a chýba schváliť už len zmenu Štatútu mesta. 

 

Od tohto týždňa  sa začalo verejné kolo debát o návrhu parkovacej politiky. Svetom chvatom nové vedenie magistrátu s primátorom za 3 mesiace pripravili úplne NOVÝ návrh parkovacej politiky pre bratislavčanov doslova EXPERIMENT.

Do koša hodili 8 rokov pripravovaný a medializovaný a miestnymi zastupiteľstvami x krát prerokovaný návrh predchádzajúcej politiky, ktorý už bol skoro do detailu pripravený a mal byť pre bratislavčanov ako bolo viac krát medializované cca 3 x lacnejší. 

        Primátor Nesrovnal to predkladal x krát na mestské zastupiteľstvo a len z dôvodu existencie pochybností, že by sa prevádzka parkovacieho systému mesta mohla posunúť na nejakú súkromnú firmu tak ako v Starom meste na BPS, kde stým nevie pohnúť ani súd sme mu ako poslanci ten už skoro do detailov dotiahnutý návrh neschválili. Na tento návrh sa už v duchu pripravovali aj bratislavčania, lebo bol veľa krát medializovaný. 

          A čo viac TEN bývalý NÁVRH mal byť aj tolerantnejší k bratislavčanom, lebo od schválenia doby kedy by sa schválilo VZN by začal platiť až o 2 roky na bratislavčanov, ale skoro hneď pre nebratislavčanov ako už aj nedávno v svojom medializovanom názore uviedol

starosta Petržalky  J. Hrčka   https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/511012-hrcka-ludia-sa-budu-musiet-prisposobit-parkovacej-politike-cesty-zo-dna-na-den-nenafukneme/?fbclid=IwAR313iQxJym1h321NZNyAez_bW20hDtAAWE70P_U1olEpczBO6p-JlTa7qo.

           To mala byť doba, kedy na základe exaktných údajov z jednotlivých lokalít mestských častí mali byť dozbierané dáta na určenie jednotlivých ZÓN a doba na realizáciu dopravných značení. Videli by sme hneď aký pozitívny vplyv má na celomestskú dopravu spoplatnenie mimobratislavčanov a vedeli by sme sa pripraviť aj ohľadom mestskej polície, výstavby parkovacích domov na existujúcich parkoviskách na sídliskách, či záchytných parkovísk a to podľa štúdie z roku 2017 vypracovanej magistrátom o ktorej asi nové vedenie magistrátu nemá tiež páru, že ho má to súdim podľa diskusií , kde to doteraz nespomenuli a teda nevedia ani, kde by sa dali stavať.  

POCITY BRATISLAVČANA z debát.

            Bol som teda už na druhej debate k parkovacej politike v Bratislave (Rača -Vajnory, Ružinov) a z ich priebehu nemám dobrý pocit.  Doslova mám stále väčší pocit po tej debate v Ružinove (mimochodom kolidovala s debatou v Starom meste, ktoré je srdcom mesta  a neviem ani ja prečo sa tak tlačí na pílu a robí sa opäť v chvate a bez analýz), kde som bol starostom Ružinova označený, že my čo prichádzame do Ružinova spôsobujeme problémy u nich s parkovaním, ale podobne aj bratislavčania - petržalčania atď čo tam chodia do bussinescentier pracovať či nakupovať vlastne spôsobujú problém, že sa nebezpečne darí novému vedeniu Bratislavy rozdúchavať stále väčšie vášne medzi obyvateľmi mestských častí a aj nevraživosť kto na koho dopláca a kto, kde, kedy po meste parkuje. 

            Smutné "BRAVO" chytenie sa za hlavu  a to sme ešte len na začiatku. Bratislavčania by mali mať výrazné výhody v celom meste a nemali by na seba zazerať ako nepriatelia od susedov. Parkovanicia politika by sa na prvé dva roky mala sústrediť na mimobratislavské autá a postupne, primerane výstavbe parkovacích domov aspoň pre polovicu súčasných áut čo tu máme v meste.

       Väčšina z nás má po meste  v rôznych mestských častiach rodinu, príbuzných, kolegov, kamarátov, spolužiakov, školy, prácu, deti v krúžkoch a mesto by malo žiť v symbióze aj jeho obyvatelia v mestských častiach v vzájomnej harmónií a nie v nenávisti kto na koho dopláca a kto je z akej mč a kde v meste má trvalý pobyt.

           Trend spolužitia začína byť zlý a určite nie preto, že ja sa nebojím o tom otvorene písať a pomenúvam veci pravým menom, že cisár je nahý. No a ak som zvedavý ako sa naplnia volebné sľuby tých čo sľubovali pokoj nielen v mestskom parlamente, lebo zatiaľ sa začína siať medzi nás bratislavčanov vietor a ten prinesie skôr či neskôr veľkú búrku.

          Prajem si teda, aby poslanci mesta dobre zvážili, čo je pre väčšinu bratislavčanov výhodné a nie je vôbec pravda, že existuje len Nový návrh parkovacej politiky, existuje aj ten 8 rokov pripravovaný , prediskutovaný x krát s miestnymi zastupiteľstvami 3x výhodnejší pre bratislavčanov a nateraz hodený novým vedením mesta  do koša.

                Nezabúdajte, že Komunálna politika je služba zvolených pre občanov mesta a je o napĺňaní potrieb väčšiny bratislavčanov a nie je o tom mať preplnenú mestskú pokladňu peniazmi od  nich a ako v rozprávke z večera na ráno mesto bez áut  (aj to chce svoj proces tak ako to chcelo proces na západe a s ich skúsenosťami poučení sme už), ale o hľadaní "Modus vivendi" spolužitia bratislavčanov s ich mestom v aktuálnej chvíli v aktuálnom čase a v aktuálnej situácií a nie o revolučnom skokovom naplnení pokladne mesta o obrovské desiatky miliónov Eur niekoľkonásobne viac ako je daň z nehnuteľností v meste a niekoľkonásobne viac ako mal byť príjem z pôvodnej parkovacej politiky. 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Beňová: Každý ďalší hlúpy status Blahu nahráva Kotlebovi (rozhovor)

Líderka kandidátky Smeru do eurovolieb hovorí, ako vníma 15 percent pre Smer.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Smer padá, liberáli bežia

Nič menšie než panika v Smere nepripadá do úvahy.


Už ste čítali?