reklama

Začala sa parkovacia nenávisť medzi občanmi Bratislavy?

Krátky pocit z úvodných debát primátora, starostov a občanov o parkovacej politike v Bratislave ako úvod do polemiky na zlepšenie nimi predloženého návrhu čo je 3x drahší pre bratislavčanov ako 8 rokov pripravovaný .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (43)

 Bratislavčania najskôr si treba naliať čisté víno do pohára a teda fakty na stôl. V Bratislave je na dopravnom inšpektoráte evidovaných 311.tis áut, 16.tis motoriek a podľa neslávne utajovaného auditu parkovania f. Deloitte necelých 84.tis parkovacích miest. 

Obrázok blogu
(zdroj: Ing. Ján Mrva)

 Teda 4x viac áut ako parkovacích miest. Mesto, bývalí primátori a poslanci už roky hľadajú aké sú možnosti na riešenie tohto stavu, tak, aby to nebolo nevýhodné pre väčšinu obyvateľov Bratislavy? Pripomínam téma je aktívna a aktuálna najmenej 8 rokov a v roku 2013 boli schválené Zásady parkovacej politiky za Ftáčnika a za Nesrovnala aj VZN a chýba schváliť už len zmenu Štatútu mesta. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od tohto týždňa sa začalo verejné kolo debát o návrhu parkovacej politiky. Svetom chvatom nové vedenie magistrátu s primátorom za 3 mesiace pripravili úplne NOVÝ návrh parkovacej politiky pre bratislavčanov doslova EXPERIMENT.

Do koša hodili 8 rokov pripravovaný a medializovaný a miestnymi zastupiteľstvami x krát prerokovaný návrh predchádzajúcej politiky, ktorý už bol skoro do detailu pripravený a mal byť pre bratislavčanov ako bolo viac krát medializované cca 3 x lacnejší. 

 Primátor Nesrovnal to predkladal x krát na mestské zastupiteľstvo a len z dôvodu existencie pochybností, že by sa prevádzka parkovacieho systému mesta mohla posunúť na nejakú súkromnú firmu tak ako v Starom meste na BPS, kde stým nevie pohnúť ani súd sme mu ako poslanci ten už skoro do detailov dotiahnutý návrh neschválili. Na tento návrh sa už v duchu pripravovali aj bratislavčania, lebo bol veľa krát medializovaný. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A čo viac TEN bývalý NÁVRH mal byť aj tolerantnejší k bratislavčanom, lebo od schválenia doby kedy by sa schválilo VZN by začal platiť až o 2 roky na bratislavčanov, ale skoro hneď pre nebratislavčanov ako už aj nedávno v svojom medializovanom názore uviedol

starosta Petržalky J. Hrčka https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/511012-hrcka-ludia-sa-budu-musiet-prisposobit-parkovacej-politike-cesty-zo-dna-na-den-nenafukneme/?fbclid=IwAR313iQxJym1h321NZNyAez_bW20hDtAAWE70P_U1olEpczBO6p-JlTa7qo.

 To mala byť doba, kedy na základe exaktných údajov z jednotlivých lokalít mestských častí mali byť dozbierané dáta na určenie jednotlivých ZÓN a doba na realizáciu dopravných značení. Videli by sme hneď aký pozitívny vplyv má na celomestskú dopravu spoplatnenie mimobratislavčanov a vedeli by sme sa pripraviť aj ohľadom mestskej polície, výstavby parkovacích domov na existujúcich parkoviskách na sídliskách, či záchytných parkovísk a to podľa štúdie z roku 2017 vypracovanej magistrátom o ktorej asi nové vedenie magistrátu nemá tiež páru, že ho má to súdim podľa diskusií , kde to doteraz nespomenuli a teda nevedia ani, kde by sa dali stavať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

POCITY BRATISLAVČANA z debát.

 Bol som teda už na druhej debate k parkovacej politike v Bratislave (Rača -Vajnory, Ružinov) a z ich priebehu nemám dobrý pocit. Doslova mám stále väčší pocit po tej debate v Ružinove (mimochodom kolidovala s debatou v Starom meste, ktoré je srdcom mesta a neviem ani ja prečo sa tak tlačí na pílu a robí sa opäť v chvate a bez analýz), kde som bol starostom Ružinova označený, že my čo prichádzame do Ružinova spôsobujeme problémy u nich s parkovaním, ale podobne aj bratislavčania - petržalčania atď čo tam chodia do bussinescentier pracovať či nakupovať vlastne spôsobujú problém, že sa nebezpečne darí novému vedeniu Bratislavy rozdúchavať stále väčšie vášne medzi obyvateľmi mestských častí a aj nevraživosť kto na koho dopláca a kto, kde, kedy po meste parkuje. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Smutné "BRAVO" chytenie sa za hlavu a to sme ešte len na začiatku. Bratislavčania by mali mať výrazné výhody v celom meste a nemali by na seba zazerať ako nepriatelia od susedov. Parkovanicia politika by sa na prvé dva roky mala sústrediť na mimobratislavské autá a postupne, primerane výstavbe parkovacích domov aspoň pre polovicu súčasných áut čo tu máme v meste.

 Väčšina z nás má po meste v rôznych mestských častiach rodinu, príbuzných, kolegov, kamarátov, spolužiakov, školy, prácu, deti v krúžkoch a mesto by malo žiť v symbióze aj jeho obyvatelia v mestských častiach v vzájomnej harmónií a nie v nenávisti kto na koho dopláca a kto je z akej mč a kde v meste má trvalý pobyt.

 Trend spolužitia začína byť zlý a určite nie preto, že ja sa nebojím o tom otvorene písať a pomenúvam veci pravým menom, že cisár je nahý. No a ak som zvedavý ako sa naplnia volebné sľuby tých čo sľubovali pokoj nielen v mestskom parlamente, lebo zatiaľ sa začína siať medzi nás bratislavčanov vietor a ten prinesie skôr či neskôr veľkú búrku.

 Prajem si teda, aby poslanci mesta dobre zvážili, čo je pre väčšinu bratislavčanov výhodné a nie je vôbec pravda, že existuje len Nový návrh parkovacej politiky, existuje aj ten 8 rokov pripravovaný , prediskutovaný x krát s miestnymi zastupiteľstvami 3x výhodnejší pre bratislavčanov a nateraz hodený novým vedením mesta do koša.

Obrázok blogu

 Nezabúdajte, že Komunálna politika je služba zvolených pre občanov mesta a je o napĺňaní potrieb väčšiny bratislavčanov a nie je o tom mať preplnenú mestskú pokladňu peniazmi od nich a ako v rozprávke z večera na ráno mesto bez áut  (aj to chce svoj proces tak ako to chcelo proces na západe a s ich skúsenosťami poučení sme už), ale o hľadaní "Modus vivendi" spolužitia bratislavčanov s ich mestom v aktuálnej chvíli v aktuálnom čase a v aktuálnej situácií a nie o revolučnom skokovom naplnení pokladne mesta o obrovské desiatky miliónov Eur niekoľkonásobne viac ako je daň z nehnuteľností v meste a niekoľkonásobne viac ako mal byť príjem z pôvodnej parkovacej politiky. 

Ján Mrva

Ján Mrva

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  1x

samosprávny politik - bol som tri volebné obdobia starostom mč Bratislava - Vajnory (2006-2018) a snažil sa poctivo slúžiť obyvateľom nielen Vajnor a Bratislavy v čom aj pokračujem Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu